Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémy učitelské profesní etiky v předškolním vzdělávání v České republice
Andriantsarazo, Erica ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy učitelské profesní etiky a klade si za cíl zmapovat problematiku a komplexnost etického rozměru pedagogické práce. Prvním dílčím cílem je prozkoumat hodnotovou orientaci pedagogů a mateřských škol, ve kterých působí. Druhým dílčím cílem je popsat etická dilemata, se kterými se setkávají, a jejich strategie řešení. Tento popis je doplněn o perspektivu autorky práce. Práce se skládá z části teoretické a části empirické. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a teorie týkající se etiky, filosofie výchovy, pedagogiky, psychologie i sociologie. V první části tato část popisuje základní přístupy k etice a filosofický pohled na podstatu výchovy. Také nastiňuje problematiku etických kodexů. Ve druhé části se zaměřuje na edukační procesy a jejich činitele. Důraz klade na roli pedagoga v těchto procesech a jeho kompetence. Dále popisuje specifika dítěte předškolního věku a roli rodiny i širšího sociálního prostředí v jeho socializaci. Nakonec stručně vysvětluje roli mateřské školy a její specifika jakožto vzdělávací instituce. V empirické části je popsána metodika výzkumu a jsou položeny čtyři výzkumné otázky, které vychází z cílů práce. Výzkum mapuje hodnotovou orientaci vybraných pedagogů a mateřských škol a popisuje etická dilemata a jejich přístupy k řešení....
Ještě že jsme každý jiný! Problematika odlišnosti v MŠ
MERCER, Kristýna
Práce se věnuje problematice výchovy k toleranci na úrovni preprimárního vzdělávání, se zaměřením na využití metody práce s příběhem. V teoretické části představuje základní sociologické a psychologické teorie odlišnosti, předsudků a jejich odbourávání. Zaměřuje se na význam osobní zkušenosti při práci s předsudky a na příběh jako pedagogický nástroj, který osobní zkušenost dokáže zprostředkovat. V praktické části nabízí tři autorské příběhy zaměřené na rozvoj tolerance u předškolních dětí, které byly vytvořeny jako podpůrný metodický materiál pro vyučující mateřských škol. Práce též předkládá evaluaci příběhů z praxe pěti učitelek mateřských škol.
Adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách
BLÁHOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na specifika adaptace dvouletých dětí ve věkově homogenních a heterogenních třídách ve státních mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách. Teoretická část se zabývá dovednostmi dvouletého dítěte opírající se o vývojovou psychologii. Podrobněji se zaměřuje na socializaci dítěte s rodinou a vrstevníky. Dále se detailněji zabývá dvouletým dítětem v předškolním vzdělávání, jeho adaptací ve věkově homogenní a heterogenní skupině s identifikací určitých výhod a rizik v obou typech třídy. Obsahem praktické části je zhodnocení adaptace dvouletých dětí v homogenní a heterogenní skupině, které je zjišťováno pomocí kvalitativního výzkumu. Rozhovor poukazuje na zkušenosti učitelek s adaptací dvouletých dětí ve věkově smíšených i stejnorodých třídách. Výsledkem práce je porovnání názorů učitelek na adaptaci v jednotlivých věkových skupinách.
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Christian education in pre-primary education in the Kingdom of Spain
Ďorďovičová, Mariana ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Cieľom tejto diplomovej práce bolo skúmať, akú pozíciu má kresťanská výchova v predškolskom vzdelávaní v Španielsku a ako sa uplatňuje v praxi predškolských zariadení. Teoretická časť približuje pohľad na španielsky vzdelávací systém, vzdelávanie náboženstva v európskom kontexte, vzdelávaciu legislatívu s dôrazom na náboženstvo a jeho prepojenie so štátom, špecifiká vo výučbe náboženstva a učiteľské kvalifikačné požiadavky. Praktická časť mala za cieľ preložiť a obsahovo zanalyzovať Kurikulum pre náboženskú oblasť a katolícku morálku v predškolskom vzdelávaní. Jeho analýzou bolo zistené, že vyučovanie náboženstva predstavuje jedinečný spôsob, ako prirodzene prepojiť niekoľko odlišných vzdelávacích oblastí. Druhá časť výskumu pozostávala z prípadových štúdií štyroch predškolských zariadení, a to dvoch katolíckych a dvoch verejných, v ktorých sú analyzované a porovnávané charakteristiky navštívených škôl, zápisy z hospitácií na vyučovacích hodinách katolíckeho náboženstva a tri používané učebné materiály. Medzi navštívenými katolíckymi a verejnými školami boli pozorovateľné podobnosti i rozdiely, napríklad v spôsobe prezentácie školy alebo v pomere počtu žiakov na hodinách Náboženstva k predmetu Hodnoty. Pri hospitáciách hodín náboženstva sa skúmalo, ako sa skutočne kresťanská výchova realizuje a či...
Možné bariéry související se společným vzděláváním v mateřských školách
Semecká, Nella ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá tématem společného vzdělávání v předškolním vzdělávání. Hlavním cílem práce je odhalit možné bariéry společného vzdělávání a posoudit, zda jsou mateřské školy schopny přijímat žáky se speciálními potřebami a splnit tak zásady společného vzdělávání. Práce je rozdělena do teoretické a praktické časti. Teoretická část zahrnuje vývoj terminologie společného vzdělávání, ukázku vzdělávacích programů a podpůrných opatření, popisuje dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a dítě mimořádně nadané, význam předškolního vzdělávání, školní prostředí a profesi pedagoga, dále bariéry společného vzdělávání v mateřských školách a pojem šikany. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření mezi řediteli a pedagogy mateřských škol, výsledky dotazníkového šetření, dva příběhy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě z praxe a na závěr návrh na řešení bariér společného vzdělávání v mateřské škole. Klíčová slova Společné vzdělávání, bariéry společného vzdělávání, předškolní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, legislativa, šikana, pedagog, asistent pedagoga, podpůrná opatření, mateřská škola Abstract This thesis deals with the topic of joint education in early childhood education. The main objective of the work is to identify possible barriers to joint education and to assess...
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Vondrouš, Jan ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy (N PG-VZ) Studijní obor: Pedagogika - Výchova ke zdraví Praha 2017 Odevzdáním této diplomové práce na téma Vzdělávací systém České republiky a Španělského království potvrzuji, že jsem ji vypracoval pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále potvrzuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze dne 1. 12. 2017 Rád bych touto cestou vyjádřil poděkování doc. PhDr. Jiřímu Prokopovi, Ph.D. za jeho cenné rady a trpělivost při vedení mé diplomové práce. Rovněž bych chtěl poděkovat Mgr. Eleně Socas Plasencia za vstřícnost a pomoc při získání potřebných informací a podkladů. NÁZEV: Vzdělávací systém České republiky a Španělského království AUTOR: Bc. Jan Vondrouš KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem práce je zaměřit se na porovnání vzdělávacích systémů dvou evropských států s rozdílným státním zřízením, historií i aktuální politicko-historickou situací....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.